Getuigenissen

Over coaching


PEP! was en is nog steeds een verrijking in mijn leven. Als eindejaarsstudent is het erg fijn om begeleid te worden. Toen ik had besloten om rechten te gaan studeren, heb ik alle info-brochures gelezen en alle openlesdagen gevolgd. En toch had ik het gevoel dat ik niet wist waar ik mee bezig was of hoe ik er aan moest beginnen. Mijn coach, Sophie, heeft dat voor me kunnen oplossen. Ze heeft me een beeld gegeven hoe het echt is om rechten te gaan studeren, met talloze tips tricks voor mijn studiehouding en voor later. Het is fijn om iemand te hebben die “been there, done that, I got you” kan zeggen. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat iedereen wel een coach kan gebruiken. Verder gaan studeren is allesbehalve makkelijk en iemand hebben waarop je kan terugvallen voor advies, is really worth it.   
                                                                                                                                                                                                                                                    - Aissé T. 

Ik vind het belangrijk om mijn kennis en ervaringen met studenten te delen om hen op die manier verder te helpen met het bereiken van hun doelen en dromen. In het verleden had ik hulp nodig om mijn dromen te kunnen bereiken, deze had ik jammer genoeg niet, ik stond er alleen voor. Dit heeft me hard doen realiseren dat een coach, een groot impact kan hebben. Het is belangrijk dat je een vertrouwensband opbouwt met je jongere. Op die manier weten ze dat ze altijd bij u terecht kunnen, no matter what! Daarom ben ik PEP!-coach om studenten verder te helpen en de voldoening die ik hier van krijg, is onbetaalbaar. Ik raad het coachen van een jongere zeker aan! Je leert veel van elkaar en ziet het perspectief van een ander. Als een team zoek je samen naar oplossingen, waar hier en daar ook ontspanning bij hoort.
                                                                                                                                                                                                                                                  - Warda H. 

Halverwege dit schooljaar heb ik mij als PEP!-coach ingeschreven. Ik wilde de jongere die ik toegewezen kreeg het gevoel geven dat hij het wel kan en dat hij zeker veel meer kan dan hij zelf denkt! Door de lockdown konden wij niet meer fysiek afspreken maar we hielden wel online contact. Het was een zware periode zowel voor hem omdat hij veel taken moest maken als voor mij omdat ik hem op afstand moest begeleiden. Maar door met hem in contact te blijven en hem te blijven motiveren en bijsturen waar het nodig was, is het ons gelukt! Begin juli kreeg ik een berichtje van R.. Hij heeft een A-attest behaald! Ik was ontzettend blij en trots op hem. We hebben een moeizaam maar wel een succesvol traject afgelegd! 
                                                                                                                                                                                                                                                - Yesmina H.

Over de bijlesclubs

Ik haal plezier uit het feit dat de bijlesvolgers meer zelfvertrouwen krijgen wanneer ze beseffen dat ze het wel degelijk kunnen nadat ik mijn uitleg heb gegeven en vervolgens zich enthousiast storten op de volgende oefening. De meerwaarde van de bijlesclub is dat ik zelf plezier schep aan het helpen van anderen en anderen iets bij te leren.
                                                                                                                                                                                                                                                     - Doaa B.

Jongeren met wiskunde- en of taalproblemen kunnen in kleine groepen veel bijleren en zo hun capaciteiten een boost geven. En dat terwijl je een band opbouwt met je leerlingen.
                                                                                                                                                                                                                                                - Kerem A.
Als bijlesgever haalde ik er veel voldoening uit om anderen te kunnen helpen. En friste ik mijn leerstof ook nog eens op.
                                                                                                                                                                                                                                                  - Fatima B.